Powered By Blogger

Saturday 30 April 2011

huhh..confuse...confuse...


feeling confuse ehhh...aduiiiii...hmmm..almaklumlah aku kan budak lepasan SPM...so masalahnya skrg nh..aku still xtaw nak smbung stdy kat mna....dpat la gak 2 3 tawaran tp parents aku x galakkan aku masuk kat sna...huuhhh... aku btul2 harap aku dpat maktab tp hampehhh...langsung x dapat... mum aku ada gak ckp soh aku g interbiu maktab terbuka nnt...skrg nh pun tngah tggu laa bila interbiu tuu.... paling mnyedih kan...matriks pun aku x dapat...act, result aku yg x mmbenarkan ntuk aku dpt twran tu..huhhh..sedehhnyaa.... aku bukan la nk salahkan takdir tp bila teringt balik kisah aku sblum nak ambik periksa tu...arggghhhh....skit hati sungguh.... aku sakit tym xm SPM...so kptusan aku pun mcm kptsan org sakit laa... tp alhmdulillah la...nasib xda yg gagal...kalau la korang tengok kdaan aku masa tu...fuhhhh...hnya Allah n aku jew yg taw mcm mna sukarnya untuk aku nak mnduduki xm msa tu... parents aku xla marah aku sbb drg faham kdaan aku msa tu..even family aku yg lain.... 

bbalik smula sal mslh aku nh, parents aku suggest spya aku masuk form 6 je...o mak aii... STPM tu geng... xm ke 5 yg paling sukar di dunia tu klu nk taw.... aku msih blum taw nk ambik sbjek apa nnt ...hmm ...memandang kan aku nh budak keluaran teknik, aku dngar2 la kan skolah biasa sukar nak ambik budak2 kluaran teknik..sbb drg ckp xda sbjek yg ssuai...paling2 pun kna tawarkan ambik sains ataw pun sastera ... aku dlu ambik kej. mekanikal kat teknik,,,so nmpknya mcm xda yg ssuai jew...tp untung la sepa yg ambik perdagangan atw akaun ke...ataw pun budak2 vokasional...senang la dapat msuk f6 ...hmmm...skrg nh aku tngah ligat bfkir nak ambik apa nnt...nak ambik sbjek sains,huh krim salam sja la... tggal plhan ntuk sastera lg....ohh tidakkkk.....  hmmm...dalam msa yg sma...aku still gak tggu upu bulan 5 nh...arap2 la menyangkut 1... apa2 pun skrg nh...aku nk cuba g tmuduga maktab terbuka tu...wish me luck k guys....

p/s :: i need some advise please..leave a cmment....

No comments:

Post a Comment