Powered By Blogger

Sunday 8 July 2012

sakit

hai korang :)



dah berapa hari tak saya tak update blog kan.
untuk entri kali ini .. urmm,,, err.... hmmmm..... sebenarnya saya agak lemah sekarang ni.. 
disebabkan oleh ini .....


GASTRIC!

Seingat saya, dah nak hampir 10 tahun hidap penyakit ni. tak tau la kenapa. mungkin disebabkan keturunan?? haha.. teda siapa pun tahu... tapi yang penting gastric ni buatkan saya jadi lemah.  
memang tak sah  kalau dalam masa 6 bulan tak kena penyakit ni.. setiap tahun kena hadapi sakit ni.  saya bukannya tak jaga kesihatan atau makan minum. yang peliknya saya pun makan macam orang lain juga. haha

now, i lost my appetite.. makan tidak makan paksa masuk dalam mulut..haha.. kalau tak makin tambah parah. ubat Gaviscon tu pun macam buat perut ni makin tambah teruk je.. "Ya Allah, sembuhkan la hamba mu ini.".. masih ingat masa sem lalu dekat hostel, tetiba ja jatuh lantai pengsan.. kaki pun rasa cram. tapi apa boleh buat.. penyakit ni dah menyerang. 


puasa pun dah nak dekat. ni yang buatkan saya makin tambah risau. mudah2an penyakit ni sembuh..  mesti korang yang hidap penyakit macam saya ni pun rasa apa yang saya rasa kan??
my dad cakap, gastric ni boleh jadi teruk dan bertukar jadi ulcer dalam perut ( luka dalam perut).. kalau dah kena tahap macam ni, memang sengsara la.. kalau xsilap sampai terpaksa ditahan kat hospital.. memang menakutkan la.. saya harap saya dapat sembuhkan penyakit ni... memang payah kalau 6 bulan , satu atau dua kali diserang sakit ni... dah la tak bagi signal... haha.... apa2 pun, saya perlu bjumpa dengan doktor dan rawat penyakit ni sebelum bertambah teruk.. doakan saya k.. :)



sayang,
ayie

No comments:

Post a Comment